loading...
معماری داخلی
سارا زمانی بازدید : 24 دوشنبه 25 دی 1402 نظرات (0)

اگر مدتی روی یک صندلی اداری فرسوده کار کنید، شاهد افت چشم‌گیر بازدهی خود خواهید بود. فرسودگی لوازم اداری تاثیر به‌سزایی بر کار شما دارد. به‌علاوه، ممکن است اثر آن را بر عملکرد و خلاقیت خود ببینید. به‌همین دلیل استفاده از صندلی اداری فرسوده، به‌تدریج تمرکزتان را از بین می‌برد و حواستان را پرت می‌کند.

شاید ابتدا فکر کنید که یک صندلی ساده چه تاثیری می‌تواند بر میزان کارکردتان در محیط کار داشته باشد؟ استفاده از صندلی اداری فرسوده پیامدهای بسیاری خواهد داشت که در این مطلب به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم. با توجه به این نکات می‌توانید زمان تعویض صندلی اداری را متوجه شوید. پس تا انتها همراه ما بمانید.

 

عواقب جبران ناپذیر استفاده از صندلی اداری فرسوده

استفاده از بهترین وسایل در محیط کار انگیزه کارکنان را حفظ می‌کند. امنیت و سلامت در محیط کار حرف اول را می‌زند، مخصوصا اگر ساعت‌های طولانی پشت میز می‌نشینید. صندلی‌های ارگونومیک نقش بسیار مهمی در حفظ روحیه افراد و میزان بازدهی آن‌ها دارند.

نکته مهم‌تر که یکی اشتباهات رایج در خرید صندلی اداری است، توجه نکردن به فرم صندلی است که اگر صندلی‌ها فرم مناسبی نداشته باشند، می‌تواند روی کمر، ستون فقرات و کارکرد شما تاثیر بگذارد. صندلی‌های اداری با کیفیت‌های متفاوتی وجود دارند که ممکن است از 6 ماه تا 10 سال عمر کنند. داشتن صندلی اداری مناسب در محیط کار یک سرمایه‌گذاری مهم است. پس سعی کنید بهترین کیفیت‌ها را انتخاب کنید تا زمان تعویض صندلی اداری دیرتر فرا برسد و تا چندین سال از صندلی اداری مورد نظر استفاده کنید.

عوامل موثر بر طول عمر صندلی اداری

صندلی‌های اداری مانند هر لوازم دیگری یک طول عمر مفید دارند. با این‌حال شما هیچ تاریخ انقضایی روی صندلی‌هایی که می‌خرید، نخواهید دید. به این دلیل که در ساخت صندلی‌های اداری ممکن است از موادی استفاده شود که صندلی حتی بیش از زمانی که انتظار می‌رود، کار کند، همچنین استفاده از مواد و متریال باکیفیت در صندلی باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. با وجود این، صندلی تا ابد مثل روز اول باقی نمی‌ماند و زمان تعویض صندلی اداری فرا خواهد رسید.

 

پس همراه ما باشید تا عوامل تاثیرگذار بر طول عمر صندلی را برای شما توضیح بدهیم:

1) طرز استفاده

ضمانت‌نامه صندلی‌ها معمولا تنها 5 تا 6 روز کاری را در هفته پشتیبانی می‌کنند که در هر روز ساعت کاری 8 ساعت باشد. استفاده از صندلی اداری برای چندین شیفت کاری بدون انجام یک سری تغییرات برای شیفت‌های سنگین، طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

2) کیفیت پارچه

صندلی‌های اداری روکش‌های پارچه‌ای با جنس‌ها و بافت‌هایی متنوع دارند. پارچه‌ها براساس دوام خود در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند و همچنین مقاومت آن‌ها در برابر چرک و کثیفی متفاوت است. هرچه کیفیت پارچه پایین‌تر باشد دوام آن نیز کمتر است.

3) ظرفیت تحمل وزن

تمام صندلی‌های اداری محدودیت وزنی دارند. به این معنی که حداکثر وزنی که می‌توانند تحمل کنند، متفاوت است. اما مشکل آن‌جا است که تعیین سقف وزن مجاز یک صندلی کار راحتی نیست.

در واقع، فروشنده مبلمان اداری باید این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین، کاربری که وزنی بیش از حد مجاز دارد، ممکن است با استفاده مداوم، ناخواسته به صندلی آسیب برساند. ممکن است مدتی طول بکشد تا آثار استفاده نامناسب از صندلی ظاهر شود. بدترین حالت زمانی است که این اتفاق کمی پس از پایان دوره گارانتی رخ دهد.

4) تناسب با نیاز کاربر

یک صندلی در صورتی طول عمر بیشتری دارد که آن را متناسب با نیاز کاربر انتخاب کرده باشید. برای مثال، صندلی دسته‌دار ممکن است برای کاربرانی که از کمربند و وسایل کمری استفاده می‌کنند نامناسب باشد. تعمیرکارها، نگهبان‌ها یا مامورهای قانون از این دسته افراد هستند. کمربند یا وسایل آن‌ها می‌تواند به دسته و روکش صندلی آسیب برساند. بنابراین، یک صندلی بدون دسته قطعا برای چنین افرادی مناسب‌تر است.

 

چه زمانی باید صندلی اداری را تعویض کنیم؟

پاسخ ساده این است که عوامل زیادی در تعیین تایم تعویض صندلی اداری اثرگذار هستند. در واقع پاسخ این پرسش به ترجیح شخصی شما نیز بر می‌گردد. با این‌حال به موارد زیر دقت کنید:

1) زمانی که صندلی پاره یا پوسیده شده است

مشخصات ظاهری و زیبایی‌شناختی برای اکثر موسسه‌ها و اداره‌ها بسیار مهم است. یک صندلی اداری، پاره یا پوسیده ممکن است از نظر برخی مشتری‌ها آزاردهنده باشد، مخصوصا اگر نیاز باشد روی آن بنشینند.

شاید فکر کنید بهتر است چنین صندلی‌هایی را به قسمت‌های با تردد کمتر شرکت خود بفرستید. اما در حقیقت هر کسی که بخواهد از صندلی مورد نظر استفاده کند، تجربه راحتی نخواهد داشت. بنابراین، تصمیم عاقلانه‌تر این است که به جای مخفی کردن صندلی از دید سایرین، آن را جایگزین کنید.

2) زمانی که کمر درد دارید

یک نشانه قطعی برای این‌که اطمینان پیدا کنید زمان تعویض صندلی اداری فرا رسیده، بدن ‌دردهای مکرر از جمله کمر درد است.

این دردها ممکن است حین کار بروز دهند یا بعد از این‌که به خانه بر می‌گردید. انجام یک سری تنظیمات جزئی می‌تواند به حل مشکل کمک کند. اما باید بگوییم سر و کله زدن با اهرم تنظیم انواع صندلی کارمندی حین کار بازدهی شما را کاهش می‌دهد و آرامشتان را بر هم می‌زند. مخصوصا اگر بعد از تنظیم همچنان مشکل پا برجا باشد.

اگر این اتفاق همیشگی است، احتمالا از همان ابتدا صندلی غیراستانداردی را انتخاب کرده‌اید. در هر صورت، این یک نشانه جدی است که صندلی شما عمر خود را کرده و حالا وقت تعویض صندلی اداری مورد نظر رسیده است.

3) بالشتک فرسوده

بالشتک سالم یک عامل اساسی در راحتی صندلی است. بالشتک‌های روی تکیه، نشیمن و دسته صندلی فشار زیادی را هنگام استفاده طولانی‌مدت تحمل می‌کنند. بالشتک صاف‌شده یا فرسوده تنش زیادی بر عضلات سرینی، ساعد و ستون فقرات شما ایجاد می‌کند، بنابراین وقتی احساس می‌کنید روی یک توده سنگ نشسته‌اید، بهتر است به دنبال یک صندلی اداری ارگونومیک و جدید باشید.

4) صاف شدن صندلی و کوسن پشتی

کوسن پشتی و نشیمن‌گاه از بدن شما به‌درستی حمایت می‌کنند و جلوی درد شدید بدن را می‌گیرند. اگر کوسن صندلی صاف شود، نمی‌تواند از وزن بدنتان حمایت کند و ممکن است تنش در ناحیه ستون فقرات را افزایش دهد، زمانی که احساس کردید صندلی نمی‌تواند بدن شما را به‌درستی نگه دارد، زمان تعویض صندلی اداری خواهد بود.

5) زمانی که روی صندلی احساس راحتی ندارید

زمانی که در یک محیط کار جدید مشغول می‌شوید، مبلمان اداری آن ممکن است از نوع بدن، وزن و قد شما به‌درستی حمایت نکند. صندلی‌ها ممکن است دسته نامناسب داشته باشند که شما زمان استفاده احساس راحتی نکنید.

مطمئن شوید که از صندلی استفاده می‌کنید که مناسب نیازهایتان است. بنابراین یکی دیگر از علائمی که زمان تعویض صندلی اداری را نشان می‌دهد، احساس خود شما هنگام نشستن روی صندلی است.

6) ظاهر آسیب‌دیده

واضح‌ترین علامت که زمان عوض کردن صندلی اداری را نشان می‌دهد، وقتی است که صندلی عملا خراب می‌شود یا می‌شکند. در این هنگام اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که «آیا باید آن را عوض کنم؟»

صندلی پس از خرابی و از کار افتاد حتما باید عوض شود، اعمال تعمیرات جزئی نیز تا یک جایی می‌تواند پاسخگو باشد، در چنین شرایطی بهترین کار این است که صندلی اداری جدیدی برای خود تهیه کنید تا شما را از این استرس‌ها نجات دهد. به ‌این ‌ترتیب می‌توانید دوباره تمرکز خود را بر انجام کار اصلی‌تان بگذارید.

7) به حس خود اعتماد کنید

گوش دادن به حس درونی همیشه کار درستی است. وقتی بدنتان به شما می‌گوید که زمان تعویض صندلی اداری رسیده و این صندلی دیگر مناسب شما نیست، مقاومت نکنید، این حس را بپذیرید و به دنبال جایگزین باشید. هنگامی که اصرار دارید از صندلی خراب استفاده کنید که بدنتان با آن مشکل دارد، فیزیک بدن و همچنین بازدهی شما حین کار آسیب می‌بیند.

 

سخن نهایی

هرگز تاثیر خرید صندلی اداری خوب را دست‌کم نگیرید، چراکه به افزایش انرژی، تمرکز و بهره‌وری کمک می‌کند، تجهیزات باکیفیت باعث می‌شود زمان ورود به محیط کار خود و انجام وظایفتان، احساس راحتی کنید و روحیه بگیرید. در نتیجه، صندلی اداری را انتخاب کنید که با نیاز شما متناسب باشد. در مطلب بالا به نکاتی اشاره کردیم که با توجه به آن‌ها می‌توانید متوجه شوید زمان تعویض صندلی اداری چه موقع خواهد بود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 693
  • بازدید کلی : 693